Cum fac sa dispara rezultatele negative care apar la o cautare Google dupa numele meu (al companiei mele)?

 „Persoana fizica sau companie, tot afacere se numeste. Om politic, artist sau produs, criza nu ocoleste pe nimeni. Mediul online este un purtator de cuvant virtual si un instrument puternic in mana unui comunicator bun. Postarea unei explicaţii pe site, blog sau social media permite informarea directa a publicurilor. La nivel de companii mici si mijlocii cand vorbim de criza, nu vorbim de o catastrofa de care sa fie interesata neaparat si presa scrisa sau televiziunile. Vorbim de produse cu defecte sau situatii similare. Persoanele publice au si ele crizele lor de imagine. Important e sa iesi in fata si sa oferi varianta ta. Sincer, transparent si asumat. Ceea ce credem este ca bugetul si constrangerile de timp sunt diferentele esentiale. Este de asteptat ca daunele cauzate sa fie mai mari la un business, iar timpul in care poti sa intervii sau sa remediezi este mai scurt, de unde rezulta costuri mai mari. Principiile de actiune si adresare a problemei raman, in linii mari, aceleasi. Toleranta la insucces este de asemenea, mai mica la un business.” spune Anamaria Marinescu, manager Shortcut Media.

Dorin Ostaficiuc, manager Shortcut Media spune ca „O companie trebuie sa fie oricand pregatita sa gestioneze o criza si efectele pe care le-ar putea avea aceasta asupra businessului sau. In primul rand, este obligatoriu sa raspunda, sa intervina cu un punct de vedere care sa se refere la cele intamplate. A lasa lucrurile sa se rostogoleasca intr-o directie necontrolata poate deveni lesne contraproductiv. Conducerea sa-si pastreze calmul, sa se organizeze rapid şi sa urmeze pasii pe care trebuia sa-i stabileasca inca de pe cand reputatia nu-i era afectata.  Publicurile afacerii trebuie informate constant fie ca avem sau nu o criza. Pastrarea «secretului» nu ajuta pe nimeni, ba chiar poate avea efecte negative. Angajatii, clientii si furnizorii trebuie informati prompt si corect.“

Anamaria Marinescu crede ca „Cine cauta gaseste. Dar chiar daca rezultatele nedorite au fost inlaturate, va ramane in partea de jos a paginii cu rezultate mentiunea ca anumite rezultate au fost eliminate, ca urmare a unei cereri de uitare, eventual impreuna cu o trimitere catre detalii. Oamenii vor sti ca a fost o problema cu subiectul cautarii respective. Apoi, URL-urile cu rezultate sunt scoase din Google, dar nu este neaparat ca ele sa dispara de pe internet. Publisherii respectivi pot decide sa pastreze sine die acele informatii, daca le gasesc relevante. Si, nu in ultimul rand, Google nu inseamna tot internetul. Mai avem Yahoo şi multe alte resurse de cautare.“

Managementul reputatiei online este unul dintre serviciile oferite de noi - poti citi despre asta aici.

Citeste restul articolului pe site-ul oficial al Business Magazin.