Sa-mi construiesc propriul magazin virtual sau sa inchiriez (hosted) pe una dintre platformele existente (e.g. Shopmania)?
Adesea, cand micile afaceri opteaza pentru un magazin hosted (shopmania sau similar), o fac nu doar pentru pretul atractiv, ci si pentru a-si testa viabilitatea ideii de afacere. Daca acesta este si cazul tau, credem ca este o buna ocazie "sa incerci marea cu degetul", sa testezi daca ideea e buna, inainte de a investi sume mai mari sau a renunta la siguranta unui loc de munca ca angajat.
Intalnim insa si pretextul "vreau un magazin simplu", iar prin asta, antreprenorul intelegand de cele mai multe, ca trebuie sa fie cat mai ieftin.
In general vorbind, nu prea stim cum se defineste un site / magazin online simplu. Nu prea am intalnit asa ceva, in anii de cand ne ocupam de online. Am intalnit insa compromisuri. O da, sau lucruri omise de-a dreptul, desi era nevoie de ele.
In loc de impartirea in simplu - complex, magazinele electronice se impart, in opinia noastra, in urmatoarele categorii:
A. Magazin propriu, ale carui cerinte tehnice de functionalitate sunt aproape comune pentru majoritatea magazinelor virtuale. Pe acestea, antreprenorul le detine, acum si in viitor, si le poate modifica sau administra cum doreste, atunci cand doreste. Acestea sunt magazine construite pe o platfoma ecommerce standard, fara sau cu un grad mic de personalizare (customizare)
B. Magazin propriu, cu cerinte tehnice de functionalitate extrem de speciale. Aceste magazine nu au o platforma deschisa (open-source), ci una realizata de la zero, cu inalt grad de customizare (de ex, cazul magazinului de pe sasgrup.ro)
C. Magazine hosted, care nu sunt proprietatea antreprenorului. Acesta nu are libertatea de a interveni asupra functionalitatii magazinului de acest tip, asa cum poate ar avea nevoie pentru a-i servi afacerea. In momentul in care nu mai plateste chiria pe magazin, afacerea se opreste, iar informatia stocata in magazin - istoric clienti, comenzi, produse, categorii, s.a. - trebuie exportata, daca se doreste pastrata.
Platforma de la Categoria A poate sa fie mai una mai complexa (Magento, Prestashop, Opencart) sau una locala, mai simpluta, exemplul dat de tine (webecom). Una dintre diferentele notabile dintre ele este echipa de development din spate, cea care tine platforma pe o directie - o comunitate de mii de developeri vs o echipa romaneasca. Vrei un magazin a carui plaforma sa riste disparitia in 1 - 2 ani sau unul pe o platforma care sa mai existe mai multi ani si pentru care principala grija sa fie update-ul de versiune? Apoi, daca peste o vreme nu mai lucrezi cu noi, vrei sa gasesti usor un alt developer care stie sa preia platforma implementata de noi sau vrei sa depinzi de un furnizor?
Concret, iata atasat un fisier cu specificatii normale, dar de baza, pentru un magazin online. Ma refer la magazine online implementate de noi. Cred ca ti-am mai trimis aceste specs, cand a fost vorba despre eshop alarma, dar acolo nu s-au potrivit, pentru ca nu aveam abonamentele si facturarea fractionata.
Noi facem, de obicei, implementarea acestor specs, pentru un astfel de magazin, pentru 1200 - 1500 Eur + tva. Ar fi un magazin pe Prestashop, in specs standard, fara multa personalizare. Cred ca ar raspunde nevoilor tale initiale.
Data fiind colaborarea noastra de ani, putem face aceasta implementare pentru tine, 750 Eur + tva, cu o tema vizuala standard. Daca vrei sa-i facem noi tema, special pentru voi, investitia devine 900 Eur.
In fine, cand spui magazin simplu, ma mai gandesc ca este foarte important costul. Pentru un cost mic initial sau pentru un business temporar, se mai potrivesc bine magazinele de la pct C - Hosted. Adica nu detii platforma, ci o inchiriezi de la un tert pt costuri lunare, intre 5 - 100 USD/luna. Poate fi o solutie. Spune-mi daca doresti asa ceva ca sa-ti fac o recomandare.