Realizare site e-commerce pe Prestashop pentru Pukka Food
Istoria acestui site a fost foarte tulburata la inceput, pana cand l-am preluat.
Pana cand s-o cunoastem pe Ileana Munteanu, credeam ca am vazut toate trasnaile pe care le poate face o firma din industria noastra online. N-a fost asa, pentru ca magazinul de produse bio pukkafood.ro, asa cum i-a fost livrat Ilenei, de catre o "firma de facut site-uri", era caz de frauda si piraterie, cum nu credeam ca poate exista in industria din care si noi facem parte. Am reusit portarea acestui magazin, de pe o platforma hosted, pentru ca o afacere offline respectabila sa-si castige un bine-meritat echivalent online.
Prietena noastra, care avea site-ul, nu stia ca acesta folosea o versiune crackuita a Interspire Shopping Cart (o platforma mai veche care a fost cumparata (prin 2012) de Big Commerce, acum ecommerce hosted). Initial, pentru binele si legalitatea proiectului, speram sa nici nu fie adevarat, pentru ca ar fi expus-o. Dar, ca sa fie sigura, am rugat-o sa solicite de la firma care dezvoltase, o Licenta, pe softul de magazin de la Interspire.
Din documente, reiesea ca Pukka Food are contract pe gazduire, cat si o oferta sumara pentru site, primita pe email. Obtinerea acestei licente era primul pas intr-un scenariu viitor, atat pozitiv, cat si cu costuri mai mici. Pentru ca daca aveam licenta, am fi intrat in contul Interspire (desi produsul nu mai era valabil, clientii vechi inca beneficiau de suport), actualizam platforma si totul era ok, am fi intrat pe un fagas normal si legal. Din nou, aceasta era varianta cea mai putin costisitoare, dar foarte probabil si cea mai putin realista, pentru ca nu credeam sa aiba aceasta licenta.
In loguri vedeam destul de multe erori de program, despre care clienta ne spusese ca sunt deranjante, deci de aici ar fi trebuit sa incepem, in caz ca am fi pastrat platforma Interspire.
Cea mai mare problema era insa ca softul ca atare era ilegal, privinta in care trebuia facut ceva. Fie portat pe unul dintre pachetele versiunii noi BigCommerce, care insemna un abonament lunar - in cazul ei 150USD/luna, fie schimbata platforma cu alta; aveam variante de ecommerce hosted, cel putin la fel de bune, si gratuite si pe bani relativ putini.
Primele recomandari ale noastre au fost sa nu plateasca lunar atata, ci sa schimbe platforma cu una care sa o acopere din punct de vedere legal. Ce avea tehnic, era un soft care, la vremea lui, fusese bine cotat (chiar daca destul de scump - intre 1000 si 1800 USD, varianta ei e cea mai scumpa, vezi aici).
Pe scurt, cele 3 variante pe care le vedeam posibile, pentru a recapata control total pe site erau:
1. obtinerea licentei - daca da, actualizam platforma la cea mai recenta versiune
Avantaje: suport, legalitate.
Dezavantaj: fiind un soft oprit din dezvoltare incepand cu 1 iul 2012, probabil ar fi fost greu de extins sau dezvoltat ulterior. Dar, chiar si asa cum era atunci, probabil ar fi facut fata cerintelor clientei noastre, cel putin inca un 1-2 ani.
Daca nu am fi obtinut licenta,
2. portarea magazinului pe versiunea sa platita (gazduita la bigcommerce, vezi link mai sus), 150 usd / luna. Daca se incadra in limita de 1.000 de produse, costul ar fi fost doar 79USD/luna.
Avantaje: si aceasta varianta era destul de usoara si rapida, portarea ar fi durat 2-3 zile, adica sa mutam (exportam) produsele din ce era atunci catre serverele BC. Eventuale dezvoltari ulterioare ar fi fost mai usor de facut, de fapt pe unele le fac ei automat, pentru ca ai, la orice moment, cea mai recenta versiune. Securitatea ar fi fost foarte buna. Spatiul de stocare generos.
Dezavantaje: magaizinul ar fi ramas intotdeauna gazduit la ei, chiar daca era pe domeniul pukkafood.ro, baza de date si toate procesele (comenzi, etc) erau la BC. Ar fi platit mereu taxa lunara. Unele module aditionale, cu care eventual ar fi dori sa extinda magazinul, aproape sigur ar fi fost pe bani.
3. In fine, varianta (teoretic) cea mai putin de dorit era refacerea magazinului pe o platforma noua.
Avantaje: control total
Dezvantaje: costuri si durata implementare mai mari
Decizia finala a clientei a fost refacerea, iar alegerea platformei a condus catre Prestashop.
