Am auzit ca numarul utilizatorilor Facebook este in scadere, are rost sa mai postez?
Daca nu ai postat nimic pe Facebook in ultimul timp, sa stii ca nu esti singurul. Potrivit unui raport recent, Facebook incearca sa contracareze declinul din ultimele luni de 21% in posturile originale sau actualizari personale din partea celor peste 1,6 miliarde de utilizatori.
Toti folosim retelele sociale, ok, poate nu toti, dar majoritatea covarsitoare a populatiei - cu siguranta. Asadar intrebarea nu este daca, ci mai degraba, de ce le folosim?
In primul rand, ne ajuta sa tinem legatura cu familia si prietenii, sa urmarim evenimente importante din viata lor – anunturi de logodna, fotografii ale copiilor, imagini din vacanta si sa impartasim la randul nostru.
Retelele de socializare au devenit, de asemenea, un mijloc eficient de a fi la curent cu stiri si evenimente recente din lumea intreaga.
Pe platformele de socializare gasim spatiul potrivit pentru a ne expune opiniile si pentru a consuma continut amuzant, distractiv.
Declinul postarilor personale pe Facebook scoate la iveala o problema comuna a comunitatilor online. Acestea pornesc drept un loc prietenos si special unde tii legatura cu prietenii si impartasesti evenimente, detalii si se transforma intr-o platforma impersonala, orientata catre monetizare.
Platformele sociale fie incearca sa pastreze locul special intact ajungand sa renunte la utilizatori noi, fie privesc neputincioase cum pierd audienta.
Facebook a reusit sa evite cele doua directii, ramanand in continuare locul favorit pentru actualizari personale semnificative, desi frecventa acestora a scazut.
Principalele motive pentru care utilizatorii posteaza mai putine actualizari personale sunt: cresterea ponderii continutului de tip profesional si ne referim aici la actualizari ale paginilor de business si trecerea de la continutul publicat in privat la cel publicat in public (utilizatorii stiu ca un post, desi privat, poate ajunge in feed-ul rudelor indepartate, colegilor si evita sa posteaze detalii foarte personale).
Apar in fiecare zi retele noi care profita de mediul „mobile” in moduri mai creative si mai distractive, deci pericolul de a pierde avantajul celor 1,6 miliarde de utilizatori este real.
Eforturile Facebook de a ramane prima optiune pentru utilizatorii sai s-au materializat in renuntarea la sortarea cronologica a posturilor in News Feed, integrarea „On This Day” – care iti permite sa vezi si impartasesti posturi din anii trecuti, reminder-e despre sarbatori viitoare si Instant Articles.
Prin adoptarea algoritmului pentru News Feed, Facebook incearca sa personalizeze continutul primit de utilizator oferind fiecaruia tipul de post pe care il apreciaza si actualizari de la prieteni/pagini cu care a interactionat in trecut.
In plus, Facebook a creat o echipa in Londra cu misiunea de a gasi o strategie de a contracara scaderea numarului de actualizari personale.
Numarul mai redus de posturi personale nu este un semn al declinului Facebook; baza de utilizatori creste in continuare. Cel mai probabil vom vedea o schimbare de strategie cu reliefarea posturilor personale.
Pisica ta are o noua sansa pentru a deveni vedeta pe Facebook.
Bibliografie: aici.