Promovare online Ecommerce B2B Yalco

Esti distribuitor sau importator al unei marci? Inseamna ca ai putea avea nevoie de parteneri, deci esti in B2B.

Nu trebuie sa fii de multa vreme in B2B cu produse sau servicii ca sa-ti dai seama ca firmele iau decizia cumpararii altfel decat consumatorii.

In primul rand, firmele cantaresc mai atent si iau decizia intr-o perioada de timp mai lunga, deoarece de aceasta depind mai multe persoane. Prin urmare, promovarea B2B trebuie sa fie facuta mai des si pe perioade de timp mai lungi, pentru a putea fi in atentia celor care urmeaza sa ia acele decizii.

Apoi, deciziile B2B au la baza, aproape intotdeauna, cercetare online si recomandari, inclusiv din mediul social. De aceea, daca esti un brand aflat in misiune B2B, trebuie sa ocupi cat mai multe dintre spatiile disponibile ce pot asigura expunerea catre cei aflati in cercetare.

Pentru a atinge eficient o audienta de decidenti si influentatori, din cadrul unei firme, trebuie sa tii cont de cateva elemente specifice. O data, ca documentarea online pe care o fac acestia are loc in site-uri diferite, conform cu pregatirea fiecaruia. Un Director de vanzari se va documenta, probabil, din Retele Sociale si site-uri comerciale, un Director financiar va vizita site-uri de specialitate, in timp ce un Director IT va cauta pe unele tehnice. De aceea, si prezenta ta online trebuie sa acopere cat mai multe dintre sursele posibile de informare ale prospectilor tai.

Din fericire, marketingul online are scalabilitatea necesara pentru a atinge si targeta cu mesaje la niveluri diferite. Iar un castig important al brandingului B2B, precum cel facut de Yalco este impactul real la fiecare nivel al palniei de  vanzari.

Daca discutam de exemplu despre HORECA, prin Display Advertising sunt atinse cu reclame de brand, persoanele de decizie vizate la un Hotel sau Restaurant, in orice stadiu al funnelului de vanzari s-ar afla acestea. Reclamele Display actioneaza la nivelul superior la funnelului din figura 1 - Constientizarea - si conduce frecvent la atragerea de clienti noi. Aceasta deoarece reclamele ruleaza pe site-uri vizitate de persoane neavizate initial de oferta de business Yalco. Sau, o alta tactica buna pentru atragerea de clienti noi este Social Media.

Mai departe, prin Email Marketing si Campanii platite in Adwords poti explica, de pilda, ce este special la un pahar LIBBEY sau o tigaie FEST, actionandu-se astfel eficient la nivelul de Educare al palniei.

Intr-o lume perfecta, oricine este suficient de interesat de produsele tale incat sa-ti viziteze site-ul devine imediat si client. In realitatea B2B insa, chiar si cei mai interesati vizitatori parasesc site-ul dupa prima vizita, fara a cumpara, fie pentru ca nu au incredere, fie pentru ca inca au nevoie de informatii. De aceea, este nevoie de atingerea, in mod continuu, a prospectilor si repetarea mesajelor cheie. Pentru asta, poate fi nevoie ca reclamele sa fie rulate, uneori pana la saturatie. Cu cat mai des, cu atat mai bine, deoarece astfel isi vor reaminti mesajul initial si vor castiga incredere. Problema este ca acest efort repetitiv poate fi resimtit, destul de acut, si in bugetul de marketing.

Pentru a evita acest efort, la Yalco utilizam Remarketing-ul. Aceasta este o metoda de afisare, pe alte site-uri, a unor reclame extrem de relevante doar acelora care au vizitat deja site-ul yalco.ro. Principalul avantaj in remarketing  este ca ajuta la cresterea Ratei de Conversie prin doua moduri:

  1. cine a vizitat site-ul deja a exprimat un interes cu privire la produse sau servicii, deci este un lead precalificat. Prin remarketing, Yalco ramane prezent in constiinta si conul de atentie al acestor lead-uri
  2. prin retargetare, mesajul catre prospecti poate fi mult mai bine personalizat. De exemplu, cuiva care a vizitat o pagina de produs din magazinul online yalco.ro/tehnic ii va fi afisata o reclama despre acel produs, in vreme ce cuiva care a vizitat o pagina de servicii Door-to-Door va primi o reclama numai despre acele servicii.

Acestea sunt doar cateva exemple de tactici online eficiente, in general, in B2B online si, in particular, pentru promovarea magazinului online de bricolaj si echipamente HORECA al Yalco Romania.

Tu cum iti promovezi produsele sau serviciile catre retele de distributie?