Optimizarea site-ului de jucarii tip Lego al Sluban Romania
Cand am preluat proiectul - Iul 2015 - site-ul era abia inceput si nu era optimizat deloc.
Am realizat doar Analiza de cuvinte cheie, partial analiza de piata si optimizarea on-page. Din pacate, owner-ul nu a avut rabdare mai departe, proiectul fiind unul dintre acelea (putine, e drept) in care sunt asteptate, rapid, rezultate disproportionat in raport si cu nivelul de investitie si cu cel al rabdarii si intelegerii proiectului, din partea antreprenorului.
Cateva principii pe care le-am urmarit in optimizarea acestui site si pe care ni se pare interesant a le prezenta ar fi:
- In lista cu toate frazele cheie analizate ('All Keywds') existau multe fraze ce includeau termenii "Joc/jocuri", respectiv fraze ce contineau termenul "Jucarii". In selectia restransa, pe care am prezentat-o Clientului ca fiind 'Propunerea ' noastra, am considerat ca utilizatorii care cauta incluzand "Joc/uri" sunt interesati mai degraba de jocuri online decat de Jucariile, asemanatoare celor de la Lego, pe care le aveam noi de oferit. Prin urmare, nu au fost incluse fraze cu Joc/uri, chiar daca acestea aveau volume foarte mari de cautare si ar fi putut fi tentante, din acest punct de veder. Principiul urmarit a fost: In optimizarea unui site, cautam frazele cu volume mari, dar care sunt, in acelasi timp, relevante pentru piata tinta. In acelasi timp, este adevarat ca ipoteza de sus privind interesul pentru jocuri al acelui segment de useri, va trebui probata prin Adwords, deoarece nu trebuie exclus interesul pentru jucarii, macar al unei parti dintre cei care cauta Jocuri (!!);
- Desi nu exista un volum lunar estimat foarte mare, propunerea noastra a fost ca site-ul sa fie optimizat pe fraze principale derivate din fraza "jucarii tip lego" (incluzand aici "jucarii gen lego" si "jucarii lego ieftine"). Aceasta pentru ca cineva care cauta "jucarii lego ieftine" dorea una din doua: i) fie vroia chiar jucarii Lego si cauta cel mai bun pret pe un anumit set, ori ii) denumea jucarii Lego exact aceste seturi de jucarii de tip Lego, replica chinezeasca mai ieftina, dar alegea sa le numeasca Lego, stiind ca sunt mai ieftine. Ni s-a parut mai plauzibil cel de-al doilea scenariu. Alegand aceste fraze, speram sa obtinem Ranking mai rapid. Aceasta si pentru ca aveam o concurenta mai slaba pe ele. Ulterior, in urma cresterii de brand awareness Sluban, cat si a autoritatii site-ului, puteam incerca repozitionarea;
- In aceeasi idee, toate frazele din cercetarea noastra care erau combinatii intre "brandul Lego" si unul dintre termeni precum ieftin, oferte, promotii urmau sa reprezinte oportunitati de optimizare;
- Unele fraze incluse in 'Propunere' aveau volume nule in estimare, aparent nimeni nu le utiliza. Principiul urmarit a fost: erau foarte relevante pentru ceea ce aveam noi de oferit, deci trebuie sa fie luate in calcul, in ciuda volumelor mici. Mai erau doua argumente: i) apareau in sugestiile Google de cautare, ceea nu s-ar intampla daca cineva nu le-ar utiliza si ii) pe unele dintre ele (cele legate de tancuri) nu exista oferta pe piata, chiar daca erau cautari, pentru ca Lego nu are deliberat sau este slaba reprezentata tancuri si armata (ex, jucarii lego pompieri", "lego avion politie", "lego jucarii armata", "lego tancuri").
REZULTATE
Desi, clientul a ales sa nu mai investeasca in aceasta directie, site-ul ramanand cu o autoritate foarte slaba, iar modificarile facute asupra site-ului stricand unele optimizari facute de noi, se poave vedea totusi ca site-ul se afla:
- pe prima pagina pentru fraze de cautare precum: "piese lego vrac" (Rank 5 / dec 2015), "lego sluban" (Rank 6 / dec 2015), "tanc lego" (Rank 8 / dec 2015), "lego limuzina" (Rank 7/ dec 2015), "lego avion pasageri" (Rank 7 / dec 2015), "lego city avion pasageri" (Rank 9 / dec 2015), scara pompieri" (Rank 9/dec 2015)
- site-ul se afla pe pagina 2 pentru cautarea "jucarii tip lego" (iul 2016), "lego ieftin" (dec 2015)
Aceste pozitionari si multe altele, ne multumesc pentru timpul avut la dispozitie pentru acest proiect.
Tu ce parere ai, ce alte principii ai mai fi urmarit in optimizarea acestui site? Sau poate ai propriul site pe care doresti sa-l optimiezi, caz in care te rugam sa ne scrii.
(*) Disclaimer: datorita volatilitatii inerente subiectului optimizare / seo, toate pozitionarile analizate in acest material trebuie luate in contextul momentului la care s-a realizat acest material (iulie 2016, dec 2015)