Optimizare Magazin Electronic Eden Spa
Acesta este un proiect inceput in 2010, atunci cand am castigat acest cont. In 2014, odata cu migrarea site-ului de la o platforma ecommerce bazata pe tehnologie Microsoft catre Prestashop, s-a pus problema actualizarii problemelor de SEO si, mai ales, conservarea pozitiilor post-migrare.
Componentele procesului de optimizare au fost:
1. Centru SPA vs Salon SPA - in perioada 2010 - 2014, Eden a fost pozitionat pe piata ca un Salon SPA, ceea ce a determinat alegerea, pentru site-ul edenspa.ro, a frazei principale "salon spa". Desigur, alegerea frazei s-a bazat si pe volumul de cautare de la acea data, care era mult mai mare decat "centru spa", cat si pe faptul ca Salon Spa este, in constiinta publicului feminin, consumator cu precadere a acestor servicii in acea vreme, mult mai intim si mai sugestiv decat Centru Spa, acesta din urma fiind un concept de masa.
Eden avea doua saloane in Bucuresti, in Primaverii si in incinta Hotelului Continental, dar si un salon la Hotel Continental Sibiu. In aceeasi perioada insa, s-a lansat pe piata Orhideea SPA. Ironia face ca, la acea vreme, consultant in pregatirea si lansarea pe piata a Orhideea, sa fie chiar Liliana Paraipan, Owner Eden Spa. Si atunci, ca si acum, cu toate dotarile sale - piscina, hamam, salina, sali de sport si kineto - Orhideea era altceva, din toate punctele de vedere.
Intrarea pe piata SPA a Orhideea s-a facut agresiv, cu promovare online si offline. In toate ads-urile, fraza principala tintita era atunci (si este si astazi) "cel mai mare centru spa in bucuresti". Aceasta promovare a impus, in toti acesti ani, in constiinta publicului fraza "centru spa" ceea ce a determinat cresterea volumului de cautare pe aceasta fraza. De aceea, in 2014, desi nu este un jucator care sa ofere servicii de masa, ramanand concentrat pe o audienta cunoscatoare si rafinata a serviciilor Spa, Eden s-a vazut totusi in pozitia de a-si repozitiona site-ul pe noua fraza de cautare.
Asa cum se vede si din imagini, in acest moment (Iulie 2016) site-ul are pozitionari bune pe ambele fraze.
2. O alta provocare a acestui proiect a fost conservarea, la momentul refacerii din 2014, a pozitiilor obtinute anterior. Dealtfel, la orice modificare de amploare a unui site, intelegand prin aceasta o schimbare de platforma sau de design, minimizarea impactului asupra Ranking-ului existent al site-ului, este obligatorie pentru agentia seo.
Asa cum se poate observa, in imaginea de mai jos, este evidentiat segmentul de trafic organic, in perioada sep 2014 - aug 2016 (post-migrare) fata de aceeasi perioada anterioara. Desi nu mare, firesc pe o piata matura pentru unul dintre liderii pietei, cresterea de 13,5% a traficului confirma atingerea obiectivului. Bonus suplimentar este imbunatatirea Ratei de Conversie, a Numarului de trazactii si a Veniturilor.
3. Un alt subiect interesant a fost Pozitionarea pe fraze legate de Masaj ("masaj relaxare, salon masaj, etc). Pentru cine nu stie, problematica "masajului" in online-ul romanesc este foarte delicata. Gandeste-te putin! Sau nu, si mai bine cauta chiar acum in Google "masaj de relaxare". Care sunt primele doua rezultate organice? Foarte probabil, in functie de profilul tau de cautare, sunt sanse mari ca printre primele rezultate sa ai anunturi erotice din anuntul.ro sau similar,iar mai jos pe pagina vei regasi edenspa.ro. Asta inseamna ca si Google este confuz.
Problema poate fi enuntata astfel: dificultatea in a decela intre un utilizator decent si unul vulgar. Primul va cauta, cu adevarat, un masaj de relaxare, celalalt va cauta ... altceva. Insa, amandoi vor utiliza aceeasi fraza, chiar daca intentiile le sunt complet diferite.
Aceasta ambiguitate face ca piata in sine, a masajului online, sa devina extrem de competitiva, deoarece toata lumea (a se citi toate saloanele) va tinti aceeasi fraza, asumandu-si ca vor primi un segment de trafic netargetat, ca moneda de schimb pentru celalalt segment.
Asa cum se vede in imagine, cu Rank de prima pagina, Eden primeste trafic pe aceasta familie de cautari (masaj bucuresti, voucher masaj, masaj in cuplu, etc)
In fine,
4. Fraze importante pentru Eden Spa sunt "spa" si "spa bucuresti", respectiv cele legate de "voucher spa".
Prin inchiderea locatiei din Sibiu, ambitiile non-locale s-au diminuat, lucru care coroborat cu sporirea importantei pe care o Google o acorda laturii locale a oricarui business, a facut ca site-ul edenspa.ro sa fie nevoit a se concentra pe fraza "spa bucuresti". Asa cum se vede mai jos, pozitia medie pe aceasta fraza este 2.2.
Gratie unei bune Autoritati a domeniului, site-ul reuseste insa un ranking bun - 4.7 - si pentru fraza exacta [spa].
Alte fraze extrem de importante pentru edenspa.ro sunt "voucher spa", "voucher spa bucuresti" si toate cele din aceeasi familie. Se vede in imagine nu pozitionarea dominanta pe aceasta problematica a cupoanelor cadou pe spa, dar si pozitionarea pe prima pagina pentru fraza nerelationata cu spa-ul "voucher cadou".
Site-ul tau cu care dintre probleme de mai sus se confrunta? Scrie-ne daca crezi ca putem ajuta!
(*) Disclaimer: datorita volatilitatii inerente subiectului optimizare / seo, toate pozitionarile analizate in acest material trebuie luate in contextul momentului la care s-a realizat acest material (iulie 2016)