Google reduce spatiul pentru anunturi Adwords. Ce implicatii are aceasta asupra campaniilor mele?

 

Este vorba oarecum despre o redistribuire a ads-urilor, 4 sus si pana la alte 3 jos, sub rezultatele organice. Este de asteptat o competitie mai ridicata pentru cele 4 pozitii ramase disponibile in top, adica poate creste Costul pe Click (CPC) si, implicit, bugetele alocate Adwords. Sau, poate va creste calitatea reclamelor si a paginilor de destinatie.

 Mai inseamna si ca pagina de rezultate Google (SERP) din desktop incepe sa semene tot mai mult cu cea de mobil (standardizare?), dar si ca partea din dreapta va primi alte tipuri de rezultate (Knowledge Graph / Brand, PLA, locatii). Per total, rezultatelor organice li se diminueaza spatiul alocat, astfel ca vor reusi intrarea pe primele pagini, doar cele cu adevarat de calitate; este de asteptat ca traficul pe care cu totii il castigam din Google, sa scada.

Partea buna: Utilizatorilor (inca) nu le plac reclamele. Un Ad in plus ii va motiva sa sara peste reclame, coborand in pagina spre rezultatele organice. Din fericire, pagina cu rezultate Google inca nu este in intregime platita.

Nu stim daca Google este o companie "de stanga", dar sigur este una pragmatica. Statisticile ii spuneau de multa vreme ca majoritatea clickurilor sunt atrase de Ad-urile din stanga. A decis probabil sa elibereze spatiu pe pagina de rezultate, spatiu pe care este de asteptat sa primim ceva nou: cine stie, ceva audio sau video.

Bibliografie:

http://www.mediapost.com/publications/article/269461/google-drops-text-ads-from-right-side-of-search-re.html