SEO sau PPC, ce sa aleg?

Adesea, clientii ne intreaba ce sa faca mai intai, SEO sau PPC. Daca este posibil, ele trebuie facute amandoua.

Ideea este ca bugetul niciuneia dintre cele doua tactici de promovare online, n-ar trebui construit pe speza celeilalte. Se poate merge mai departe si afirma ca, daca s-ar pune problema reducerii bugetului de advertising, atunci mai degraba s-ar reduce alte bugete decat cel PPC, iar bugetul de advertising PPC sa fie utilizat in conjunctie cu cel de SEO. Astfel, in loc sa fie utilizat ca simplu buget de advertising, acest buget este utilizat pentru colectarea de informatii pretioase ce pot fi exploatate in procesul SEO.

Un bun exemplu de astfel de informatii este segmentul de trafic (Not Provided).

Alte situatii, in care datele colectate pe parcursul unor campanii PPC ajuta procesul de optimizare, pot fi testarea diferitelor tipuri de continut sau pagini de destinatie (landing page) si optimizarea conversiilor.

Prin urmare, ideal este nu sa discutam despre doua bugete separate - SEO si PPC - ci despre unul singur, consolidat, bugetul de Search. Astfel se obtin rezultate maxime.