Optimizare magazin electronic Yalco Romania
Optimizarea unui site de anvergura precum yalco.ro este un proiect enorm.
Aceasta prima parte se refera doar la optimizarea celor 4 pagini principale ale site-ului - Home, Tehnic, Horeca si Casa si Gradina - mai exact la modul in care au fost alese cuvintele cheie pentru care s-a facut SEO, care este situatia actuala si ce urmarim in continuare.
Desi doar una dintre aceste pagini este pagina HOME a site-ului, din punct de vedere strategic va trebui ca de acum incolo, toate sa fie considerate egal importante. Aceasta va insemna ca trebuie sa fie promovate intens de sine-statator, inclusiv in actiuni de promovare offline.
Optimizarea acestor pagini trebuie sa reflecteze modul in care Yalco adreseaza cele 3 piete distincte, precum si modul in care se aleg cele mai potrivite fraze de cautare. Frazele potrivite sunt cele care indeplinesc, ideal simultan, urmatoarele conditii:
- Sa fie fraze generale, cuprinzatoare, din punct de vedere al continutului si mesajului transmis
- Daca nu sunt fraze generale, atunci sa acopere o nisa importanta pe care Yalco este puternic
- Sa fie fraze de cautare cu utilizare cat mai larga posibil, ideal avand volume cat mai mari
- Sa aiba o competitie macar moderata, ceea ce ar face ca nivelul de dificultate in atingerea unor pozitionari (Ranking) pe acele fraze, sa nu fie extrem de mare
Provocari & Oportunitati
Una dintre provocari in gasirea celor mai bune fraze a fost suprapunerea larga de produse (si categorii) intre Horeca si Casa - Gradina. Astfel, o mai buna intelegere, de catre echipa Shortcut, a separarii dintre aceste magazine va ajuta in viitor.
O alta a fost determinata de noua configuratie a site-ului, de Home + 3 Magazine, fata de situatia anterioara in care aveam Home Corporate + Magazin + 2 Categorii principale (tehnic si horeca). De asemenea, aproape intregul arbore de categorii este sensibil diferit fata de site-ul vechi. Oportunitatea insa este ca 2 pagini importante - tehnic si horeca - au urcat un nivel in ierarhia site-ului, ceea ce inseamna vizibilitate mai buna. In pus, aparitia unei a 3-a pagini, pe acelasi nivel ierarhic a oferit posiblitati noi de optimizare.
Fraze de Cautare
Alegerea acestora a presupus luarea in considerare a categoriilor importante, dpdv de vedere business, ale intregului site. Astfel, pentru cele 4 pagini Home, categoriile principale analizate au fost:
Generic - fraze de cautare cu titlu general
Magazin - fraze de cautare orientate in jurul ideii de magazin
Scule, respectiv Unelte Electrice
HORECA - fraze de cautare care includ acest termen
Bucatarie - fraze generale care includ termenul “bucatarie”
Echipamente - in fine, intr-o mica masura au fost luate in calcul fraze care graviteaza in jurul ideii de echipamente. Aceste fraze s-au aflat in optimizarea site-ului si inainte si au adus ceva rezultate deja.
Trebuie mentionat ca alegerea acestora corespunde analizei actuale, date noi din viitor putand sa conduca la o schimbare a acestora. In acest moment, credem ca acestea sunt categoriile care au volume mai bune si exprima bine ceea ce ofera Yalco. De aceea au fost alese pentru optimizarea celor 4 pagini principale:
Categorie |
Fraze alese |
Alte fraze evaluate |
Generic |
casa si gradina pentru casa |
decoratiuni interioare decoratiuni casa case si gradini accesorii casa |
HORECA |
horeca horeca romania |
consumabile horeca |
Magazin |
magazin online de scule si unelte electrice magazin bricolaj online magazin gradina |
magazin de scule electrice bucuresti magazin de hobby online |
Bucatarie |
ustensile de bucatarie profesionale online |
articole bucatarie |
Scule |
scule electrice scule de mana |
scule auto service |
Unelte |
unelte electrice |
unelte tamplarie / pentru prelucrare lemn |
Echipamente |
echipamente horeca |
|
Doi indicatori importanti care masoara succesul unui site sau al unei pagini dintr-un site in misiunea de pozitionare pe prima pagina Google, pentru o anumita cautare sunt DA (Autoritatea intregului Domeniu) si PA (Autoritatea la nivel de Pagina)
Valorile de la acest moment pentru cele 4 pagini sunt:
Pagina |
DA |
PA |
Eval. |
HOME |
20 (medie-slaba) |
34 |
medie |
Home Tehnic |
1 |
slaba |
|
Home Horeca |
1 |
slaba |
|
Home Casa si Gradina |
1 |
slaba |
- Cresterea % de trafic organic (din motoare de cautare) atat in general cat si pe cele 4 pagini. Este de asteptat ca, prin seo, prin aplatizarea nivelului ierarhic si prin varietatea de fraze de cautare, nu doar ca aceste pagini (si sectiunile din subordine) sa atraga mai mult trafic organic, dar si ca acestea sa reprezinte poarta de intrare in site pentru tot mai multi oameni.
- Derularea de campanii Adwords (search + display), avand landing page cele 3 + 1 Home si avand subiecte generale, care sa asocieze Brandul Yalco cu termeni de cautare generici (ex, Yalco Magazin Online de Bricolaj, Yalco pentru Casa si Gradina ta, Yalco Distribuitor Horeca, samd). Aceste campanii vor educa consumatorii sa caute efectiv acei termeni pe care ii vizam, si sa-i caute in asociere cu brandul Yalco. In urma acestor campanii vom analiza comportamentului utilizatorilor atrasi si vom valida / sau nu alegerile frazelor de cautare. De exemplu, pentru fraze gen “horeca” si “casa si gradina”, alese acum pentru volumul mare si, mai degraba, banuiala ca sunt ce ne trebuie, vom sti mai bine daca am ales corect.
- Campanii de PR cu aceleasi obiective de la punctul b) mai sus
- Cresterea DA si a PA, atat pentru cele 4 pagini, cat si pentru orice alta pagina de site.