Ce indicatori urmarim la un site de continut?
Din multitudinea de KPI si Metrici ce pot fi urmariti la un site de prezentare a companiei, iti propunem doar un set restrans. Din nou, nu uita ca orice poate fi masurat in online si ca este important sa alegi acei indicatori care conteaza pentru tine.
1. Numar mediu de vizite per vizitator = reprezinta numarul mediu de vizite ale unui vizitator. Acest KPI(Key Performance Indicator) ne poate ajuta pentru a vedea interesul vizitatorului
Formula: Nr total de vizite / Nr total de vizitatori = Media de vizite / vizitator
2. Cost mediu per vizitator = reprezinta cat costa, in medie, sa aducem un vizitator pe site
Formula: Suma costurilor de marketing / Nr. vizitatori = Cost mediu / vizitator
3. Cost mediu per conversie = reprezinta costul mediu de achizitie a unei conversii
Formula: suma costurilor de marketing / Nr total de conversii = Costul mediu per conversie
4. Venitul mediu per vizitator = reprezinta venitul mediu adus de un vizitator
Formula: suma veniturilor/ nr total de vizitatori= venitul mediu per vizitator
5. Rata de conversie clienti = reprezinta raportul dintre clienti si vizitatori
Formula: Nr total de clienti convertiti / Nr total de vizitatori = Rata de de conversie a clientilor
6. Raportul vizitatori noi vs vizitatori care au revenit = prezinta diferenta dintre vizitatori noi si vizitatori care au revenit
Formula: Nr total de noi vizitatori / Nr total de vizitatori care revin pe site = Rata noilor vizitatori care se intorc
7. Home Page "Stickiness" = atractivitatea paginii principale. Este inversul Ratei de respingere (Bounce Rate), un indicator probabil mai cunoscut. Poate fi calculat pentru orice alta pagina de interior sau utilizata intr-o campanie.
Formula: 1- (o singura vizualizare a paginii din acea pagina/ vizualizari intrari din aceeasi pagina) = pagina “Stickiness”
8. Procentul vizitatorilor care utilizeaza functia de cautare interna, a site-ului = reprezinta raportul dintre vizitatori care au vazut cel putin o pagina cu “Rezultate cautare” si nr total de vizitatori
Formula: Numarul total de vizitatori care au vazut cel putin o pagina de “rezultate cautare” / Nr total de vizitatori = Procentul de vizitatori care utilizeaza functia de cautare