Cum masori campaniile Google Adwords

Monitorizarea metricilor importanti din Campaniile Google Adwords este parte din rutina zilnica, iar cei mai importanti indicatori pe care ii urmarim sunt:

Click-uri si CTR (Click through Rate) – acesti doi metrici ne ajuta sa aflam cati oameni dintre cei care au vazut anuntul au dat click si au vizitat siteul. Rata de click masoara practic cat de relevant este anuntul pentru cei care il vad.

CTR are, in majoritatea cazurilor, cel mai mare impact asupra Campaniilor Adwords. Un CTR ridicat duce la un scor de calitate ridicat, reduce costul per click si creste volumul de clickuri.

CTR este, de asemenea, un indicator al competitiei pentru spatiul publicitar in cauza, iar daca apar modificari neasteptate poate insemna fie ca a aparut un competitor nou, fie ca unul important a oprit anunturile.

Costul per conversie (Cost per Conversion ) este un metric care ne arata cat ne costa pentru a obtine o actiune importanta pentru noi, un client nou sau completarea unui formular.

Rata de conversie (Conversion Rate) reprezinta procentajul de clickuri care a condus la conversii. Masoara cat de des un vizitator care a dat click pe anunt a facut o actiune importanta in site (conversie).

ROI (Return on Investment) reprezinta profitul net obtinut raportat la costurile legate de Campaniile AdWords. De ce masuram ROI? Pentru a afla ce profit a fost obtinut din campaniile AdWords si cum vom folosi bugetul in urmatoarele campanii.

Formula pentru calculul ROI este: ROI = (Venit – Costul investitiei) / Costul investitiei

ROAS (Return on Ad Spend) este un indicator care arata cat profit este generat pentru fiecare ron investit in Campaniile AdWords. 

Formula pentru calculul ROAS este: ROAS % = Venitul din campanii / Costurile de promovare x 100