Ce sa urmaresti la o campanie Adwords
Uite cateva idei pe care speram sa le gasesti utile, inainte de a contracta Servicii de marketing platit de la o Agentie Certificata Google:
1. Sa ai contul tau Adwords - exista o practica a unor agentii / freelanceri, de a crea contul Google Adwords pe numele lor si de a derula campaniile clientilor in aceste conturi. Astfel, se gandesc ei, clientul este dependent si, in cazul in care doreste sa intrerupa colaborarea, va pierde informatia privitoare la campanii, din acel cont. Este o practica incorecta, ce tradeaza frica. De aceea, iti recomandam sa te asiguri, la inceputul oricarei colaborari, ca detii controlul asupra contului respectiv. Tu esti acela care acorda Agentiei accesul in contul Adwords, nu invers. Aceasta recomandare este valabila pentru orice cont Google: Analytics, Search Console (fost Webmaster Tools), Google Business, samd.
2. Nu considera sistemul Google Adwords propria jucarie - in activitatea de peste ani, am intalnit deseori proprietari de afaceri care deruleaza, chiar ei, aceste campanii. Li se pare distractiv si insista sa pastreze acest serviciu in-house, chiar si atunci cand externalizeaza alte servicii online. Daca nu ai urmat cursurile Adwords si nu te-ai certificat in acest sens, daca nu citesti zilnic noutatile sistemului, probabil ar fi intelept sa renunti a mai derula aceste campanii. Problematica nu este chiar simpla, poti pierde bani usor daca aceste campanii nu sunt corect optimizate. Acesta este rolul Agentiilor Certificate.
3. Alege o Agentie Certificata Google Adwords - nu doar ca au oameni care au invatat sa faca aceste campanii, dar multe au deja experienta in industrii ca a ta, stiu ce functioneaza bine si ce nu.
4. Cauta ideile si sugestiile de afaceri - cand primesti, de la agentie, rapoartele Adwords, cauta si cere informatia de calitate, cea privitoare la afacerea ta. Daca ai respectat punctul 1 de mai sus, stii ca ai acces si singur la rapoartele cantitative (cate clickuri, impresii, samd). Pe tine te intereseaza cum sa intervii asupra elementelor definitorii ale afacerii tale, astfel incat campaniile Adwords sa functioneze.
5. Rezista tentatiei de a considera aceste campanii simple / banale - diversitatea acestora, eficienta dovedita prin veniturile generate, an de an, pentru compania Google (mai nou Alphabet) fac din Sistemul Adwords o masinarie complexa si bine pusa la punct. Daca ar putea face oricine astfel de campanii, atunci nu ar mai fi nevoie de programele ample de training pe care Google le deruleaza inclusiv in Romania.
6. Inarmeaza-te cu rabdare - ca si in cazul altor servicii online, si in aceasta privinta este nevoie de rabdare si investitie pe termen lung pentru a obtine rezultate solide. Campaniile Adwords se optimizeaza in timp, pe masura ce se colecteaza informatii si date din piata. Daca nu ai vandut in prima luna de 3x mai mult decat ai investit in Adwords, nu considera ca acestea nu functioneaza.
7. Pastreaza imaginea de ansamblu - intreaba-ti agentia cum se completeaza campaniile Adwords cu celelalte actiuni de marketing, pentru ca tot ce faci este, pana la urma, inter-conectat.
8. Aceste campanii au implicatii financiar-administrative - daca ai respectat punctul 1 mai sus, atunci stii ca platile le faci tu, direct la Google. Pentru aceasta, compania ta trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intra-comunitari (ROI).