Ce primesc in schimbul investitei in SEO?

Acest subiect al optimizarii unui site este, in mod inevitabil, destul de tehnic. Incercam sa-l prezentam intr-o maniera si un limbaj de business, cat mai putin tehnic.

Primul lucru cu care, in opinia noastra, trebuie sa inceapa nu doar procesul SEO, ci orice business online, este: 

1. Cercetarea & Analiza de Cuvinte Cheie (Keywords Research)

Plecand de la obiectivele clientului si structura site-ului (categorii, sub-categ, produse, pagini de content) se identifica cele mai bune fraze de cautare / termeni care sunt in masura sa genereze trafic targetat catre site. Pentru fiecare se analizeaza volumele de cautare estimate intr-o luna/an, precum si caracteristici specifice (ex, sezonalitatea) sau gradul de competitivitate, astfel incat sa poata fi intocmita o lista scurta de termeni pentru care urmeaza sa fie optimizat site-ul.

In functie de industria analizata, lista primara de termeni poate contine lejer sute sau peste 1000 de termeni/fraze de cautare (ex, imobiliare, DIY). Aceasta lista se restrange intr-un shortlist de fraze principale, respective secundare. In functie de continutul la dispozitie (amploarea site-ului), dar si de dimensiunea online a industriei respective, lista restransa variaza.

Tot in aceasta faza se identifica oportunitati de termeni de cautare – acele fraze de cautare pentru care site-ul nostru nu are continut (inca), dar au volume de cautare suficient de interesante incat sa justifice dezvoltarea de content specific acelor termeni.

  • Pozitionari Initiale pentru Frazele Cheie Monitorizate - Pentru termenii de cautare alesi, se analizeaza pozitionarile de inceput al site-ului in Google, Bing

Exemplu RAPORT

2. Competitori
Pentru principalele fraze de cautare, sunt indicate pozitiile initiale in Google fata de competitorii principali.

Exemplu RAPORT

3. Profil de Linkuri
Atat pentru site-ul analizat, cat si pentru 2-3 competitori se construieste un profil de linkuri pentru a stii care este pozitia “pe piata online” si in ce constau provocarile ce vor trebui depasite in vederea obtinerii celor mai bune pozitii.

Exemplu RAPORT

Rezultatul unui astfel de Link Profile il reprezinta recomandari de urmat astfel incat fiecare dintre competitor sa fie contracarat.

4. SEO On-Page
Pentru frazele de cautare stabilite, se optimizeaza paginile site-ului. Se concep/rescriu structura de URL-uri, elementele META (titlu, descriere, alt) care trebuie sa fie armonizate cu termenii de cautare, se fac linkurile interne.

Mai sunt foarte multe detalii si setari care intra in tot efortul pe care-l numim generic SEO, dar ce am enumerat pana aici este relevant si suficient pentru a oferi o imagine asupra volumului de munca.

Clientul primeste rapoarte detaliate in fiecare faza a lucrarii. Este important ca si acesta sa aloce timpul necesar pentru a le analiza si acorda feedback-ul necesar. Pentru ca asta este de multe ori o problema in relatia Agentie - Client: rapoartele ajung intr-o gaura neagra. Din nou, este un subiect inevitabil tehnic, dar cu implicatii majore in afacerea Clientului, de aceea efortul de a-l intelege trebuie sa existe.

Livrabile optionale:

0. Training & Consultanta - vrei sa inveti de la noi cum sa-ti faci singur SEO? se poate si asta. Construim impreuna un pachet adaptat nevoilor si proiectului tau si dam drumul la treaba.