Ce masuram in Social Media?

Cand vorbim despre Social Media in Romania, vorbim in primul rand despre Facebook. Exista zeci de metrici care pot fi urmariti in cazul platformei Facebook, iar cei mai relevanti sunt:

  1. Engagement – masoara numarul click-urilor, like-urilor, share si comentariilor pe care le primeste un post Facebook. Daca baza de fani este implicata, comenteaza si apreciaza posturile paginii, indiferent cat de mica este, va creste si va genera leaduri/conversii. De asemenea, Engagement-ul este un KPI care afecteaza numarul celor care vad postul respectiv. Pentru Facebook un post cu engagement ridicat inseamna continut de calitate, popular pe care il distribuie in cat mai multe News Feed-uri.

1a. Click. Click-urile catre un link reflecta in principal calitatea titlului si imaginii folosite in post. Un numar mare de click-uri si putine like-uri, share-uri, comentarii arata ca postul a reusit sa atraga atentia dar nu a livrat continut pe masura.

1b. Like. Like-urile pentru un post  atrag atentia si castiga vizibilitate mai buna.

1c. Share. Share este un KPI foarte important - atunci cand cineva distribuie postul face o recomandare prietenilor, colegilor si familiei.

1d. Comentarii. Continutul relevant, interesant porneste o discutie. Iar comentariile pozitive sau negative indica faptul ca posturile ating subiecte de interes.

  1. Reach – este un KPI din marketing si masoara cat de departe a ajuns mesajul brandului, cati oameni l-au vazut .

2a. Numarul fanilor – este cel mai cunoscut KPI si este disponibil public pentru fiecare pagina. Reprezinta numarul celor care ar putea vedea posturile paginii. Dar, importanta acestui KPI este limitata, mai ales daca ai in vedere numarul fanilor inactivi.

2b. Cresterea numarului fanilor – masoara cresterea bazei de fani inregistrata intr-o anumita perioada. Dar urmarirea acestui KPI  nu reflecta calitatea paginii/continutului.

2c. Trafic in site. Acesta este un KPI foarte important si reprezinta  procentajul din traficul total inregistrat de site-ul tau care provine din Facebook.

  1. Leaduri/Conversii. In functie de specificul companiei (B2B sau B2C) sunt urmarite fie leadurile obtinute(B2B), fie conversiile (B2C). Traficul generat in site din Facebook a reusit sa obtina abonari la Newsletter, cereri de oferta, comenzi? Acest KPI este foarte important prin prisma faptului ca reflecta cel mai bine obiectivul principal al crearii si intretinerii paginii Facebook: obtinerea de leaduri/conversii.
  2. Impactul Campaniilor Facebook. Campaniile Facebook Ads sunt analizate si evaluate prin prisma KPI de mai sus, asemenea posturilor paginii, dar urmaresc cu precadere obtinerea obiectivului pentru care au fost create.
  3. Alinierea profilului clientului cu audienta vizata. Profilul fanului trebuie sa fie tot timpul in concordanta cu audienta brandului.
  4. ROI  reprezinta venitul generat de actiunile Social Media impartit la costurile aferente Social Media.