Cat costa sa-ti faci magazin online?

Ok, vrei sa incepi o afacere online si ai nevoie de un magazin virtual, dar nu stii cat costa, efectiv, realizarea magazinului online.

Prima decizie pe care trebuie s-o iei este una personala, de-a dreptul intima: trebuie sa stabilesti crud de sincer, tu cu tine, daca ai incredere deplina in afacere sau doresti doar sa-ti testezi ideea cu care te lansezi in antreprenoriat. Daca, in ciuda faptului ca business-ul online nu mai este deloc usor, ramai convins 100% ca vei reusi, atunci s-ar putea sa doresti ca viitorul magazin sa fie al tau. Daca dimpotriva, ai indoieli si preferi ca riscurile sa fie minime, atunci magazinul ar fi bine ca, la inceput, sa fie doar unul inchiriat, contra unei sume lunare convenabile, de la unul dintre furnizorii existenti pe piata, in Romania sau nu. Optiunea pentru aceasta varianta va directiona relatia cu noi doar catre zona de consultanta, promovare si mententanta, deoarece noi nu oferim solutii ecommerce hosted. UPDATE Aug 2018: Prestashop a lansat Solutia Hosted Prestashop Ready. Ai acum posibilitatea sa testezi toate functiile Prestashop, fara nici o obligatie pe termen lung, incepand de la numai 19,90 Eur / luna

Printre clientii nostri care au optat pentru varianta de magazin gazduit (hosted), chiar daca nu sunt Prestashop Ready, se numara Bagz si InfinitySolutions.

Daca vei alege o solutie completa, atunci iata care sunt elementele care construiesc pretul unui astfel de magazin.

1. Layout-ul sau Grafica Magazinului

Cand vorbim de un magazin electronic, la capitolul grafica, avem desene pentru toate paginile relevante ale magazinului. Asta inseamna in primul rand Pagina Home, dar mai inseamna si o serie de pagini de interior, cum ar fi cea de Categorie de produs sau Pagina de Produs. Alte pagini semnificative ale unui magazin virtual sunt pagina de stiri / noutati / blog, pagina de promotii sau diferite landing page-uri tematice (Halloween, Black Friday, Craciun, Valentine Day, samd).

Cu cat este mai complex magazinul, cu ambitii mai mari, cu atat mai multe dintre aceste pagini trebuie desenate pesonalizat sau plecand de la sabloane (template).

1.a. Desigur, atunci cand exista constrangeri de buget si/ sau timp, se poate alege un template. In acest caz, un livrabil este personalizarea acelui template. In situatii extreme, se poate renunta si la acest livrabil, dar trebuie sa-ti asumi ca site-ul tau poate arata identic cu altul care are acelasi template.

Majoritatea magazinelor au nevoie de toate aceste pagini. De aceea, costurile pentru grafica magazinului se situeaza in intervalul 350 - 800 Eur, in care limita inferioara se refera la personalizarea unui template, iar cea superioara la un design total personalizat.

2. Programarea site-ului. Se ajunge astfel la a doua decizie importanta: Care va fi platforma ecommerce aleasa? Una deschisa (open) sau una total customizata?

In majoritatea cazurilor, o platforma deschisa serveste nevoile antreprenorilor online, mai ales cand se afla la inceput de drum. In ceea ce priveste platformele open disponibile, vei gasi discutii intregi, uneori chiar aprinse, cu privire la ce platforma ecommerce este mai buna sau mai potrivita. Recomandarile noastre le gasesti aici si aici. Mai observam doar ca o astfel de recomandare are efemeritatea sa si trebuie judecata in contextul temporalitatii. Peste 6 luni este posibil ca aceste recomandari sa fie cu totul altele.

Costurile dezvoltarii unei platforme customizate nu le vom avansa aici, deoarece sunt extrem de specifice fiecarui proiect.

Costurile noastre pentru dezvoltarea unui magazin pe o platforma commerce open-source sunt de 1250 Eur. Implementarea va include functiile standard, ale platformei respective.

Odata magazinul gata, daca s-a convenit in contract, urmeaza,

3. Adaugarea de continut - se creaza categoriile, subcategoriile, se adauga produsele si toate celelalte livrabile. Tariful pentru continut este 300 Eur / 1000 de produse.

4. Efectuarea setarilor de marketing sau a celor de logistica, reprezinta un alt element specific pentru care ar fi greu sa dam un pret.

Livrabile optionale, precum Integrarea platii cu cardul, Integrarea prin API cu diverse Marketplace-uri (ex. emag) sau Integrarea cu ERP au la baza un element important care le influenteaza pretul: am mai facut sau nu aceasta integrare? Aici este utila experienta agentiei si standardizarea in alegerea anumitor platforme.

 

Ai in plan un proiect de magazin electronic? Trimite-ne detaliile si poate vei gasi atractiv sa lucram impreuna!