Care sunt recomandarile noastre pentru Social Media?
Recomandarile noastre pentru Social Media au in vedere cateva lucruri simple:
1. Alege retelele sociale potrivite pentru compania ta
Spre exemplu, Twitter poate fi o alegere mult mai inspirata pentru o companie care furnizeaza Customer Support sau pentru livrarea de stiri. Pentru clientul nostru Consulteam, Consultant HR, prezenta in reteaua LinkedIn este foarte utila, deoarece in aceasta retea isi gaseste mai eficient audienta tinta.
2. Livreaza continut de calitate si adapteaza-l la reteaua sociala
Rezerva-ti timp sa creezi si personalizezi continutul pentru audienta ta – fii direct, deschis si orienteaza mesajul catre interactiune.
3. Variaza mesajele comerciale (despre companie, servicii, produse) cu mesaje pe subiecte utile.
Pentru Yalco Tehnic, folosim pe pagina Facebook atat posturi comerciale (cu/despre produse) cat si sfaturi, sugestii, informatii legate de gradinarit (care este cel mai bun moment pentru plantarea plantelor aromatice) sau de constructii (cum sa folosesti rotopercutorul pentru a sparge betonul). In functie de specificul companiei, noi recomandam o pondere a mesajelor comerciale de maxim 50/50, mergand chiar pana la 20/80 in favoarea mesajelor utile. Cu alte cuvinte. respectam relatia de prietenie.
4. Ai creat pagina de Facebook? Acum instaleaza Pixelul de Facebook si configureaza-l in functie de obiectivele urmarite (audienta, conversie, etc)
5. Creaza Business Manager pentru pagina ta de Facebook si configureaza-l
Agentiile au tentatia de a monopoliza paginile/conturile clientilor. Acelasi lucru se intampla si in cazul AdWords. Dar, paginile de Facebook (sau conturile de AdWords) sunt ale clientului, iar Agentia ar trebui sa obtina doar accesul la ele.
6. Stabileste care sunt cei mai relevanti KPI pentru afacerea ta pentru fiecare retea in parte! Urmareste, analizeaza si optimizeaza in functie de evolutia lor!
7. Aliniaza Strategia de Social Media cu Strategia generala de Marketing
Asigura-te ca obiectivele de Social Media sunt in concordanta cu obiectivele de Marketing, ca mesajul este unitar.
8. Stabileste o strategie, un buget, un plan de promovare
Cresterea organica (a bazei de fani si a engagementului) este minunata, dar din pacate, poate fi atinsa doar cu foarte multa creativitate, munca si timp investite. Testeaza diferite tipuri de mesaje de promovare, analizeaza, si optimizeaza continuu pentru rezultate bune!
9. Asigura-te ca pagina/contul tau are fani / followeri de calitate.
Cum faci acest lucru? Cunoaste audienta, segmenteaza audienta, foloseste remarketing.
10. Raspunde (intotdeauna) comentariilor fanilor / followerilor
Indiferent daca este vorba despre un comentariu pozitiv sau negativ, raspunde cat mai rapid. Fii direct, deschis, asuma-ti raspunderea, daca este cazul, prezinta-ti punctul de vedere. Un comentariu negativ poate fi cea mai buna oportunitate pentru a clarifica situatia.